Skip to content
Hjem
Om
Kompetanseområder
Flerkulturelle barn
Barns utvikling
Lek
Barns læring
Forskning
Tilvenning
Barn i krise
Samarbeidspartnere
Hjem
Om
Kompetanseområder
Flerkulturelle barn
Barns utvikling
Lek
Barns læring
Forskning
Tilvenning
Barn i krise
Samarbeidspartnere
LEK
Trykk på boksene for mer informasjon
Barnehagens fysiske inne og utemiljø.
Nettressurs for deg som ønsker å videreutvikle det fysiske miljøet i barnehagen.
Kompetansepakke LEK
Kompetansepakke fra Udir. 5 moduler.
Statped - Lek
Å inkludere alle barn i fellesskapet, er et grunnleggende premiss for arbeidet i barnehagen. Her finner du ulike linker til hvordan legge til rette for lek uavhengig av diagnose og funksjonsnivå.
I denne barnehagen er de ansatte med i leken
I Tuften barnehage blir de ansatte med barna og Askeladden til månen. Det gjør barna bedre i språk og flinkere til å leke.
Slik kan du forbedre det fysiske lekemiljøet i barnehagen
Fem helt konkrete tips.
Noen barn trenger hjelp til å leke.
Det er viktig at voksne gjør noe for å utvikle barns evne til å leke. Forskeren peker på tre årsaker.
Tid til å snakke med barna
Norske barn trives stort sett godt i barnehagen, men savner at de voksne har bedre tid til å snakke og leke med dem.
Fysisk lek smitter
Personalet i barnehagen er forbilder. Hvis de viser glede over fysisk lek, smitter det over på barnas bevegelser.
Lekemiljøet i barnehagen- Kvalitetshjulet Gjesdal Kommune
Kompendium med tips til prinsipper, metoder og fagstoff i forhold til lekemiljøet inne i barnehagen.
Verktøy- Voksnes rolle i lek
I hvor stor grad anser du at du bruker denne rollen i møte med barns lek?
Tilrettelegge for barn med spesielle behov
Tanker om hvordan legge til rette for barn med spesielle behov.