Skip to content
  • Hjem
  • Om
  • Kompetanseområder
    • Flerkulturelle barn
    • Barns utvikling
    • Lek
    • Barns læring
  • Forskning
    • Tilvenning
    • Barn i krise
  • Samarbeidspartnere
  • Hjem
  • Om
  • Kompetanseområder
    • Flerkulturelle barn
    • Barns utvikling
    • Lek
    • Barns læring
  • Forskning
    • Tilvenning
    • Barn i krise
  • Samarbeidspartnere

LEK

Trykk på boksene for mer informasjon

Barnehagens fysiske inne og utemiljø.

Nettressurs for deg som ønsker å videreutvikle det fysiske miljøet i barnehagen.

Kompetansepakke LEK

Kompetansepakke fra Udir. 5 moduler.

Statped - Lek

Å inkludere alle barn i fellesskapet, er et grunnleggende premiss for arbeidet i barnehagen. Her finner du ulike linker til hvordan legge til rette for lek uavhengig av diagnose og funksjonsnivå.

I denne barnehagen er de ansatte med i leken

I Tuften barnehage blir de ansatte med barna og Askeladden til månen. Det gjør barna bedre i språk og flinkere til å leke.

Slik kan du forbedre det fysiske lekemiljøet i barnehagen

Fem helt konkrete tips.

Noen barn trenger hjelp til å leke.

Det er viktig at voksne gjør noe for å utvikle barns evne til å leke. Forskeren peker på tre årsaker.

Tid til å snakke med barna

Norske barn trives stort sett godt i barnehagen, men savner at de voksne har bedre tid til å snakke og leke med dem.

Fysisk lek smitter

Personalet i barnehagen er forbilder. Hvis de viser glede over fysisk lek, smitter det over på barnas bevegelser.

Lekemiljøet i barnehagen- Kvalitetshjulet Gjesdal Kommune

Kompendium med tips til prinsipper, metoder og fagstoff i forhold til lekemiljøet inne i barnehagen.

Verktøy- Voksnes rolle i lek

I hvor stor grad anser du at du bruker denne rollen i møte med barns lek?

Tilrettelegge for barn med spesielle behov

Tanker om hvordan legge til rette for barn med spesielle behov.

©Salte&Aase 2023

Nettstedskart

Gjesdal kommune_50
Ha kommune_50
klepp kommune_50
time komm_50