Skip to content
Hjem
Om
Kompetanseområder
Flerkulturelle barn
Barns utvikling
Lek
Barns læring
Forskning
Tilvenning
Barn i krise
Samarbeidspartnere
Hjem
Om
Kompetanseområder
Flerkulturelle barn
Barns utvikling
Lek
Barns læring
Forskning
Tilvenning
Barn i krise
Samarbeidspartnere
Læring
TRYKK PÅ BOKSENE FOR MER INFORMASJON
Dialogspillet
Dialogspillet er en metode som fremmer refleksjon om aktuelle tema (For eksempel barns læring)
Class- dimensjonene
Observasjon av samspillskvalitet
De yngste i barnehagen
Film om de yngste i barnehagen, laga av læringsmiljøsenteret i Stavanger.
ASK - Statped
Å kommunisere på andre måter enn gjennom talespråk kalles alternativ og supplerende kommunikasjon, forkortet til ASK.
Alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK)
Barn som ikke kan kommunisere ved hjelp av tale, har behov for alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK).
Tegnmyggen og knotten
Bruk spillesken TegnMyggen og knottene og appen Tegnmyggen til å lære tegn på en morsom måte.
Still Face Experiment
Filmen viser hvordan små barn er avhending av å få respons fra omsorgspersoner de har rundt seg. Se filmsnutten og deretter reflekter på hva som skjedde. IGP – individuelt, grupper, plenum
Barn med nedsatt funksjonsevne
Barn som ikke kan kommunisere ved hjelp av tale, har behov for alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK).
Praksisfortelling
Praksisfortelling med refleksjonsoppgaver