Skip to content
  • Hjem
  • Om
  • Kompetanseområder
    • Flerkulturelle barn
    • Barns utvikling
    • Lek
    • Barns læring
  • Forskning
    • Tilvenning
    • Barn i krise
  • Samarbeidspartnere
  • Hjem
  • Om
  • Kompetanseområder
    • Flerkulturelle barn
    • Barns utvikling
    • Lek
    • Barns læring
  • Forskning
    • Tilvenning
    • Barn i krise
  • Samarbeidspartnere

Læring

TRYKK PÅ BOKSENE FOR MER INFORMASJON

Dialogspillet

Dialogspillet er en metode som fremmer refleksjon om aktuelle tema (For eksempel barns læring)

Class- dimensjonene

Observasjon av samspillskvalitet

De yngste i barnehagen

Film om de yngste i barnehagen, laga av læringsmiljøsenteret i Stavanger.

ASK - Statped

Å kommunisere på andre måter enn gjennom talespråk kalles alternativ og supplerende kommunikasjon, forkortet til ASK.

Alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK)

Barn som ikke kan kommunisere ved hjelp av tale, har behov for alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK).

Tegnmyggen og knotten

Bruk spillesken TegnMyggen og knottene og appen Tegnmyggen til å lære tegn på en morsom måte.

Still Face Experiment

Filmen viser hvordan små barn er avhending av å få respons fra omsorgspersoner de har rundt seg. Se filmsnutten og deretter reflekter på hva som skjedde. IGP – individuelt, grupper, plenum

Barn med nedsatt funksjonsevne

Barn som ikke kan kommunisere ved hjelp av tale, har behov for alternativ og supplerende kommunikasjon (ASK).

Praksisfortelling

Praksisfortelling med refleksjonsoppgaver

©Salte&Aase 2023

Nettstedskart

Gjesdal kommune_50
Ha kommune_50
klepp kommune_50
time komm_50